Vem är jag?

Hej allihopa, Nicoline heter jag som bloggar tillsammans med Fanny på denna blogg.

Nu undrar ni kanske, aha och vem är du då? Jo, jag är en tjej på 17 år som suttit på hästar "riktigt" sen jag var 5år. Då började jag på ridskolan. När jag ridit ett tag fick jag min första egna ponny, året är 2002 och han heter Linus. En liten köttbulle på 5-6 år som inte kunde vänster gallopp. På honom har jag lärt mig allt, att man sitter upp direkt efter man ramlat av, jag körde mig gå banan på tävlingar och att man INTE ska säga vilka hinder hästen ska stanna på INNAN man hoppat ;) gullig häst som jag älskade över hela mitt hjärta! Dock tog vi bort honom för något år sen när hans knä växte över och hindrade honom från att röra sig utan att få ont...
Sen fick jag min C-ponny Manilla, ett new forest sto dom gått SM i dressyr, otroligt vacker häst. Vunnit flertalet utställningar och blev bästa sto nästan varje gång på NF SM. Tävlade henne upp till LA:P1 som är svår dressyr för ponny( iaf för mig). Tröttnade på dressyren i och med allt det petiga. Hoppade henne upp till LA hoppning. Sen ville inte hon, då sålde vi min fina lilla tjej. Hade då mitt absoluta hjärta, Twyta eller Titti som jag kallade henne. Min älskade lilla ponny blev 7 när jag fick henne. En häst i ponny format, hon var en Hackney som har väldigt luftiga rörelser. Älskade Titti hade blivit misshandlad innan tror vi och var extremt rädd om bak fötterna! Med henne hoppade jag LA hoppning med 2nollor. Titti blev skadad ett halvår innan nollorna och nu i år var vi Tvugna att ta bort henne för att hon aldrig skulle bli bra :( saknar henne så sjukt mycket så att det gör ont i hela mig!! Fanns och finns ingen bättre än min lilla flicka :(
Nu har jag en 5åring som heter Too Quick. Honom har vi fört upp själva och han hoppar just nu upp till 120 med bra rundor. Har även Dr Tornow (Torsten ) son är 7 och väldigt orange :) hoppar 120 just nu med mål på 130 till nästa vår. Donna Robinia heter min 3e häst som precis är under igångsättning. Rids knappt 4 dagar i veckan än så länge men en trevlig och positiv häst!

Jag själv går i 2an på Hulebäck. Läser Natur, tuff linje !

Nu vet ni lite om mig :) hoppas ni vill fortsätta läsa nu!

Puss och hej!


Kommentarer
Postat av: Melina

Kommer med all säkerhet börja följa denna bloggen! Jag går faktiskt också på Hulebäck men i ettan och på Ekonomi, däremot går min pojkvän ettan på Natur haha bara så du vet;)kram

2011-11-08 @ 21:08:04
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: Matilda

Donna är så himla snäll men lite läskig att rida :O väldigt stor :)

2011-11-09 @ 11:37:40
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: tovearvidsson

vad fin :)

2011-11-10 @ 16:31:31
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0