Tävlingar 2011


Första tävlingen för året var i Tranemo, bestämde mig även för att debutera LB där. Ingen bra start, var SÅ missnöjd.... Ni ser nog varför, och ni kommer verkligen se skillnaden i de andra filmerna ;)

I april var vi i Himledalen, hoppade en LC, och VANN (första vinsten) med typ 7sek till godo. Minns att några mammor satt på läktaren och viskade "Aah det var hon med hingsten som red så fort!". Även om det inte var såååå fort, haha ;)

Sedan for vi till Kungälv och Troya horsearena och hoppade LC&LB. Blev placerad i båda klasserna och var dubbelnolla i min andra LB, var kanonnöjd.

Mellan varven hoppade jag lite clirrar på 110cm.  Var jättenöjd över denna cr:en även om vi fick ett stopp
och ett pet. Underlaget var PISS, det var så djupt att jag nog hoppade 120 egentligen ;) hehe. Men det är såhär jag ska rida nu med, bara lite lättare i röven, huhu ;)

Sedan vart det hemmatävling. Förklass LB. Missade första omhoppningssvängen eftersom speakern nästan avbröt mig, surt, men Pompe var grym. Lite knasfilm men ni ser ju ändå :)

Debuterade även LA där, med endast 4 fel. Galet nöjd - inte med min ridning, men med Pompe!



Sedan var vi i Varberg och hoppade en LC och en LB. Han var så jävla go den tävlingen! Fick rysningar. Han var pigg och tyckte att det var roligt - det är så vi skall ha det! Vann LC och kom tvåa i LB på 8 fel i fas 1, haha.

Lc&Lb + KM. Vinner alla klasserna, 3 gulblå den dagen! Han var så jävla grym, tog en snäv sväng på en oxer i omhoppningen i LB, och han bara hoppar det som ingenting. Den känslan är obeskrivlig för mig.

Red inte bra i någon utav dessa klasserna egentligen... Ser nu att jag är schyssare i handen när han pullarnosgrimman och hårdare när han har remonten. Måste prövar rida med pullar igen. (Detta va första starterna med remont)

Sedan var jag i Fjärås och hoppade. Nöjd med La:n, Lbn var väl ok... ;) Här ser man tydligt hur hård jag är i handen. Släpper inte fram honom alls. Uscha.

Sista tävlingen ute avslutar vi med DM. 4fel i Fas2 i LB, nöjd. La var jag så jävla nöjd med.
Min första nolla och placering (7a)! Dock är jag verkligen hård i handen, måste våga lätta och rida på. Lätt att vara efterklok.

Efter detta har jag varit i Alingsås och hoppat LB&LA med 4 fel i Lb, 8 fel i La. Inte nöjd och har heller ingen film.
Jag var i Varberg och hoppade två st LB. Flög av i första, fick ett ner i andra. Halvnöjd.
Sedan i helgen, kom ÄNTLIGEN känlsan tillbaka och det går framåt nu. Det är det vitkigaste, att det går framåt. Just nu har jag ingen tävling försen Grevagården, utan det är träning som gäller nu. (Mest för mig, ponnyn gör rätt)

Film från senast i Alingsås. Ridningen var inget vidare, men som sagt var känslan bra!


/ Fanny

Kommentarer
Postat av: Ida

Ni är så duktiga! :)

Och jag har sagt det massor gånger, men jag måste säga det igen han är så fin!!! ♥

2011-11-15 @ 18:02:55
Postat av: tovearvidsson

din ponny är sjukt fin :)

2011-11-15 @ 20:41:10
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/
Postat av: Melina

Va duktigt du är, super fin sits :)

2011-11-15 @ 20:55:01
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: Hanna

Så sjukt duktiga! :D

2011-11-15 @ 21:08:34
URL: http://equa@DV
Postat av: Matilda

han är sjukt fin. :)

2011-11-15 @ 21:22:38
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Duktiga ni är!

2011-11-16 @ 13:47:54
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jättefina ihop!

2011-11-16 @ 17:07:11
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0