New blog!

Hej på er, båda "gamla" och nya bloggläsare!

Ni som följt mig på Shinyriders, vet säkert en del om mig, men för er nya, här har ni en presentation! :)

Jag heter då Fanny, 16 (och ett halvt) år gammal, bosatt i Bollebygd och brukar på fritiden spela fotboll, rida, vara med kompisar osv. Jag har ridit i stort sett hela mitt liv då vi alltid haft häst.


Det började för ca 12 år sedan då jag fick min första egna ponny, en shettis som hette Regina. På henne lärde jag mig den hårda vägen, åkte nog av minst 5 gånger per ridpass.

Min andra ponny fick jag när jag var 11år, en welsh mountain/arab, 14 år, svart med en vit stjärn, gått upp till MSV B tillsammans med Pontus Hugosson med placeringar och det var helt enkelt "drömponnyn". Minns att jag stod och darrade när jag skulle provrida...
Med honom kom jag ut och tävlade, en riktig läromästare som inte gjorde något gratis. Vi tävlade upp till Regional LB med placeringar ;) Sista tävlingen skedde på hemmaklubben, Bollebygd, då vi vann KM. Lycka! Idefix tog vi dock bort 2009 pga Fång.

56
Idefix

Hur ser då dagsläget ut?
Just nu äger jag ingen ponny, och det har jag heller inte gjort sedan 2009. Under tiden har jag ridit och tävlat andras ponnyer, och för 1,5 år sedan träffade jag på Pompay. Det var en ren slump! Han ägs utav ett stuteri i Härryda, och där red jag det första halvåret. I januari flyttade vi hem honom till Bollebygd, och där står han för tillfället. Han är en 7årig welshcob hingst, kanon i alla hantering - underbaar.


Vi tävlar upp till LA tillsammans, och jagar för tillfället en till nolla. Vi har tävlat tillsammans i drygt ett år nu :) Tävlar även lite dressyr på lägre nivå.

Då och då får jag hem ungponnyer av stuteriet som jag hoppar och småtävlar litegranna, jag har tillfället också framtiden planerad med en unghäst e. Carland som "står och väntar" på att jag skall bli 18. (Stuteriet äger hästen)

Det var allt om mig, om ni undrar något, FRÅGA. :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

HEJ! ja kommer verkligen följa denna bloggen!!! När komm nicoline skriva om sig ????

2011-11-08 @ 18:04:39
URL: http://swehorse.blogg.se/
Postat av: Melina

Hej! Jag började precis följa dig på shinyriders men sen avslutade ni den (tråkigt). Men super kul att du startat med en ny tjej :) jag bor själv i härryda och undrar lite vilket stuteri han kommer ifrån? :)kram

2011-11-08 @ 21:05:39
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: nicole

Fina hästar! :D

2011-11-09 @ 00:41:35
URL: http://axelixarna.devote.se
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Jättesöt ponny :)

2011-11-09 @ 10:30:17
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud va roligt att ni ska börja blogga! Kommer verkligen följa er! Men du... Får man fler lotter om man skriver typ 3 kommentarer att man är med? det står ju samma grej på alla kommentarer man skickar, fattar du? :P

2011-11-09 @ 11:33:41
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Jag ville bara fråga en sak, jag använde brösta på Pytz, men sen kände det som den "tog imot" när han hoppade så han inte kunde hoppa, tror du den gör det? Jag tror egentligen inte han behöver det men vill bara höra dina åsikter :)

2011-11-09 @ 11:40:25
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: tovearvidsson

gud vad fin ponny!

2011-11-10 @ 16:29:52
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Gud vad snygg Pompay är :D

2011-11-12 @ 14:15:16
Postat av: Julia

Åh, pompay ♥

Jag visste väll att jag kännde igen han! Har vart i det stuteriet, eller ja vart och vart, men min kompis bor precis granne med det, har sett han i verkligeheten när han springer runt i hagen, och suckat länge efter han! Sjukt fin häst! Lycka till med han! ♥

2011-11-13 @ 19:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0