När Torsten blev min

Det hela började när Donna blev skadad. Qvicken var ju knappt fem då och mamma ville inte att han skulle ridas så mycket som jag ville. Så vi började kolla annonser, budgeten låg väl mellan 70.000 till 150.000 till att börja med. Fann inga direkta "wow" hästar. Kollade bara på annonser med bilder när hästarna hoppade och bad om filmer. Gillade jag inte språnget, poff borta!

Så hittade mamma en(tre) annonser på fina hästar. Det var Frank Kutchers hästar. Som ni vet är han bror till den kända hoppryttaren Marco Kutcher.
Frank bot i Åmål och hade iaf 2 intressanta hästar. Ett grått litet sto och en större valack.

Vi åkte dit och jag fick prova. Red stoet först. Carlotta hette hon och hennes hopp var AMAZING! men hon var svår. Jon behövde komma P E R F E K T varje gång :/ så då blev det inget med det. Behövde en häst som hjälpte i svåra lägen. Men den andra var trevlig. En valack på ca 173, brun och hette Ermes. Hade hoppat 130 innan. Gick bra när vi hoppa men klicka inte riktigt. Dessutom kostade han 180.000 så tillslut sa vi nej.

Då hittade mamma Torstens annons. Tillsammans med 2 till där med :) red Torsten först. Var såld. Satt upp på nr2 och ogillade varje sekund. Jättefint sto egentligen men det var inte DEN hästen. Sista hästen red jag inte ens, den var på dåligt humör och Amanda sa att det ändå inte var rätt häst för mig. För valpig.

I hjärtat hade jag redan valt men mamma ville för säkerhets skull prova fler. Hitta en 7 åring i Lerum. Dressyrhäst...
Säger bara nej nej nej

Så det blev Torsten :)) var så glad!
Åkte till Johan Oscarssons klinik och besiktiga. Han var min ! :D


Kommentarer
Postat av: Matilda

roligt :D

2011-11-16 @ 20:56:19
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Melina

Åh,va kul att det blev än så "klick" när du red honom första gången! :D

2011-11-16 @ 21:15:53
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: tovearvidsson

kul att du gillade honom från början :)

tur att du inte tog någon av dom andra då :)

2011-11-17 @ 14:20:03
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/
Postat av: Julia

Härligt :D

2011-11-17 @ 14:51:53
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0