Longering

... blev det istället för klättring som jag planerat.
Har varit förkyld hela veckan, men liksom struntat i det och kört på som vanligt ändå. Trots att jag vet att jag inte kan träna, gå på lagfester etc - så gör jag det ändå, och givetvis blir förkyldningen värre. Precis som vanligt... Att man aldrig lär sig?

Idag mådde jag väldigt dåligt, tät i näsan, lock för öronen, huvudvärk och inte nog med det en smärtsam mensvärk. Så när jag kom till stallet var jag inte så sugen på att rida ut, utan bestämde mig för lite longering.

Brukade tömköra mycket innan, men Pompe passade inte riktigt bra med det då han bara krullade ihop nacken och inte slappnade av i ryggen. Nu kör jag med en Gogue, funkar superbra på honom! :)

Körde i 20 minuter, mycket övergångar osv. Han var duktig!

Imorgon blir det ingen APL (praktik), att knappt kunna mocka åt ens egen häst utan att flåsa och skaka i hela kroppen sätter en rätt tydlig gräns.

Söt!


Kommentarer
Postat av: Julia

Usch för att vara sjuk..

2011-11-21 @ 00:13:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Julia Kling

Krya på dig, söthäst! :)

2011-11-22 @ 15:34:59
URL: http://oneofmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0