Helloooo everybody!

Detta är ett tidsinställt inlägg :D precis lärt mig hur man gör *stolt*
Just nu sitter jag forhoppningsvis och pluggar( antagligen rider jag)
ialla fall lägger jag upp hur övningen såg ut idag :D
Det blå strecker är en travövning med först en bom solfjäder som mjukgör i sidorna, där kan man välja att placera hästen olika, inner kortar och ger rappare fötter, ju längre ut desto längre blir steget. personligen gillar jag att gå långt ut, däremot är det väldigt viktigt med att hålla sin placering genom hela övningen. det går inte att gena för då får man inte ut något utav den.
Sedan fortsätter man på volten fram till ett räcke med utrullad bom framför, detta skall travhoppas och är väldigt stärkande. hästarna stärks, takserar bättre och lär sig vänta. kanon övning, rids i båda varven, rid tills det går bra, var nöjd sedan och överrid inte övningen, hästen kommer tillslut fatta och göra det automatiskt vilket är sådär då den inte tänker längre.
Sen följer övningen som är målad med grönt, även denna börjar i trav fast efter bommarna kommer ett trestuds, sträckan är i mitten för att fatta gallopp och åt andra hållet(rids i båda håll) så blir sträckan tid till att sakta av.
övningen stärker och ger spänst.
Sedan kan man göra den lila övningen, där är det 4 galloppsprång emellan men det går att variera med tanke på hur man placerar, jämt tempo och placering tränas här, inte höga hinder!
till sist kommer Gula övningen och den är en fortsättning på föregående fast där tränas blicken mest. perfekt enligt mig ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilka bra övningar!:)

2011-11-11 @ 18:27:56
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Jätte bra övning ju! :D

Mvh Ida.

2011-11-11 @ 19:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0