Dr Tornow

Här kommer info om min andra (och nyaste) häst. Han heter då Dr Tornow men kallas mestadels för Torsten. En fux med fyra vita ben och bläs, han har även en fläck på kinden som är vit och en liten fläck i bläsen som är orange ;D
image descriptionTorsten i Borås :Dimage description
Torsten provred jag första gången i april och det var för att vi inte trodde Donna skulle få hoppa mer. Han stog i falkenberg och det var Amanda Ericsson som red honom då. Såg honom först i stallgången och tyckte han var ganska ful. men sen när Amanda red honom började jag gilla honom mer, när jag själv red var det kanske inte så bra men jag tyckte om hans teknik och hur han hoppade med sin rygg. gillade även att han var lätt att länga och svarade lätt fram. Provred en gång till 2 veckor senare och red bara dressyr/markarbete då, sen red jag och en tjej ut på stranden och hoppa över vattenhål. jag var såld!
image descriptionsenaste rakningen<3
Så kom han hem till mig och jag fick muskla på honom, han vägde 470 kg när han kom till oss och idag väger han kanske 540 kg. mestadels av vikt ökningen är muskler. Innan han kom till mig hade han bara hoppat 120 banor, debuterat 130 men utan resultat. Torsten är 167 hög ungefär och är efter Balou de Rouet, Baloubet de Rouet på pappans sida och mamman heter Flambeu. Torsten är ingen lätt äst, det är mycket i honom och det kommer från hans pappas gener samt att han är "orangehårig". Hoppar 120 just nu och vi "jagar" nolla. målet är att få felfri runda i Greva för att kunna debutera 130 på våren nästa år. vill även kvala Amatör touren 2012 med honom :) långsiktigt är att hoppa minst 140! :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

han e så söt fastän han är orange! :)

2011-11-12 @ 17:58:32
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hihi, så himla söt :)

2011-11-12 @ 23:41:55
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Hanna

så fin! :'D

2011-11-13 @ 13:40:59
URL: http://equa@DV
Postat av: tovearvidsson

grymt fiint den hoppade ! :o

2011-11-13 @ 16:21:30
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0