Donna Robinia

tänkte nu berätta om häst nr3
Donna Robinia heter då min sista häst, ett mörkbrunt sto född 1996, cirka 171 hög.
Donna hittade jag i Polen när vi var där under en helg. Mammas kompis känner Antoni Chlapowski som äger en stor anläggning, faktiskt den där EM för ponny hölls i år :)
På sin gård har han 200 hästar :O han har allt från fina tävlingshästar till hästar som folk bara dumpat där.
När vi var där fick vi rida ca 5 hästar om dagen, 1 eller 2 innan frukost! det var en otroligt lärorik helg!
jag red allt från 4-5 åringa storhästar till små c-ponnys, fick rida en super söt d-ponny hingst på 7år som hette For Pleasure. SÅ SÖT! red även min älskling Dallas i 15 min, mådde så dåligt.... Dallas var en liten D-ponny utan en muskel, bettet var vrängt åt fel håll och massa :(((
ville ha honom! aldrig sett ett större hjärta på en häst!
Sen red jag ju massa storhästar som jag fick hoppa ;)
Provred även 3 olika ston, Carbonija, Nasturchia och Donna då :)
Red faktiskt bara Donna en gång :P
Det är inte vi som äger Donnis utan det är då mammas kompis som köpte henne åt mig :´)
Fina Donna hade hoppat 140 i Polen och med mig har hon(än så länge) hoppat 125 och vi har nolla i 120 :)
utan henne hade jag aldrig klarat övergången till storhäst! det kan jag lova! :)

Hon älskar att jobba och så fort du tar i tyglarna börjar hon trava :)
man kan även prata med henne på polska och säga till henne att trava eller fatta gallopp, häftigt va??
image description

Kommentarer
Postat av: tovearvidsson

hon är så fin ;)

2011-11-14 @ 20:21:03
URL: http://tovearviidsson.blogg.se/
Postat av: Melina

Jag har alltid velat åka till Polen och vara där under en tid på någon gård. haha. Va fin hon är! :)

2011-11-14 @ 20:25:51
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: Matilda

jag har ridit hene, haha woop woop ;) haha

2011-11-15 @ 09:19:25
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Vilken historia :D

2011-11-16 @ 13:39:45
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0