Senaste hoppningen

Senast hade vi banhoppning med lite pyntade hindet. Det var snögubbar som infångare, tomteluvor på hinderstöden, glitter virat kring bommar och kransar fastsatta på planken. Tror ni Pompe brydde sig? Nedå.

Banan slutade på 110 och jag var riktigt nöjd! Vi tränade mycket på att efter varje hinder fånga upp galoppen och sätta tryck i den så att vi inte bara flyter på.

Det gick kanonbra fram till sista hindret där det var en heeeel långsida. Jag fick inte ihop han! I vanliga fall har man lite hjälp av svängarna då de själva trampar på, men långsidan var skitsvår. Blev så mycket av/på att jag slutade rida och han stannade. Andra gången hade han inget tryck heller, men jag var lite mer på honom då så han hoppade utan att ens kolla. ;)
Denna banan hoppade vi. På linjerna mellan 1-2 och 3-4 var det 6 galoppsprång, alltså ca 23 m. I kombin var det två galoppsprång, och i linjen kombi-räcke var det 5 galoppsprång och ca 20m.

EN av de roligaste grejerna denna träningen, var att även om han kom kort in på 1an, räddade jag upp situationen och han var så alert att vi ändå fick till 6 galoppsprång! :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Grymt fin blogg! :)

2011-12-07 @ 16:19:59
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0