Kom inte iväg...


... förrens TVÅ timmar försent. Ni måste läsa det här, det var VÄLDIGT nära att Grevagården var något jag skulle missat...




I morse var det jättehalt på "småvägarna". Mamma var tveksam på att vi verkligen skulle klara av det, och det gjorde vi inte. Så fort vi kom ut på asfaltsvägen mot centrum så slirade bilen som f*n och vi fick lasta av och jag fick leda tillbaka Pompay till stallet. Trodde verkligen det var kört där. Efter att åkt runt halv Bollebygd på jakt efter någon lösning så ringer plötsligt Madde och säger att hon kan köra ut oss till motorvägen med sin bil som är bättre än våran. Tillslut kom vi ut till motorvägen där vi bytte bil och sedan flöt det på riktigt bra!

Väl där var jag två timmar sen, så hann knappt med att rida fram. Fick springa ner till besiktningen, besiktiga och sedan snabbt på med alla grejer. Hann skritta 5 minuter innan det var dags att gå in på framhoppningen. Hann inte gå banan, utan hoppade ca 4 språng, hoppade av Pompay och kollade på två ekipage. Hoppade upp på Grisen och direkt in på banan.





Resultat: 0 fel Fas 1. 4 fel fas 2 med tiden 18:11.

Hamnade 3 utanför placering, och på  14 plats av 36 ekipage. Bra med tanke på min "framridning" och mina tidigare resultat. Har inte gått till omhoppning någon gång inomhus i höst!


Han brydde sig inte om allt pynt, inte heller om den stora resultat/tidtagnings tavlan från Equipe i hörnet, utan var helcool och lyssnade helt ok på mig. Han vart liiite osäker, men jag förstår honom, han behöver minst 20 min framridning och han fick nästan ingen...

Bilder från dagen!


Delar av banan och Nico som hoppar ;)


Utanför Pompays box!


Grisen med sina fina knoppar!

Min hörna ;)

Dessa schabraken åkte med, 3 whitaker, 1 BR och 1 Jacson.

Stallet vi står i :)

Fin bild på Amanda efter kvällsritten, haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0