Klippt OCH knoppad ponny!

Hello folket!
Var i stallet i 5 timmar idag. Skrittade först en sväng med Madde, det var både halt och hårt i marken så det blev bara skritt i ca 40 minuter. Kallt vart det!

Sedan klippte jag lillgrisen, gick väl okej. Han var väldigt jobbig idag, stod inte still, blev rädd för ingenting osv. Extra kul att han ryckte till med huvudet precis när jag klippte vid ganaschen, blev ett fint jack som jag fick rätta till - vilket i sin tur ledde till en rätt ful linje. Men jaja. Sedan blev den lilla rutan på ryggen lite ojämn.
Dessutom larvade han sig jättemycket när jag skulle klippa benen. Så fort jag nuddade med maskinen under knäet, så lyfte han på benet och höll på. Madde lyfta upp ett annat ben samtidigt så att han stod på 3, tror ni det hindrade honom?
Han stod och stampade som besatt i golvet med det benet jag klippte. Benklippningen kunde ha varit bätter, men som jag sa till de flesta, det är funktionen och inte utseéndet som jag prioriterar.

Sedan är ju en snygg klippning ett plus, men ni fattar.


Han blev lite randig och "gråare" denna gången, dock lika snygg som vanligt, min prins! Madde gav sig an hans rent ut sagt förjävliga man och lyckades knoppa den. Det är en riktig bedrift. Tänker låta dem sitta kvar så jag vet storleken, placeringen osv. Sedan krävs det en massa wax för att få det att bli riktigt bra, men det är ett finlir jag ställer mig med på torsdag när vi är framme.

Här är lite bilder från idag:

Somsagt, lite spret, men det borde vi kunna lösa med lite wax etc. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0